Villkor 2021

Hur går anmälan och betalning till Ägnö Seglarläger till?

Du anmäler dig direkt på vår hemsida under respektive kurssida. Betalning sker till vårat BG eller via Swish. Din anmälan är bekräftad när du fyllt i anmälningsformuläret samt att deltagaravgiften är betald. Har fullständig betalning inte kommit oss tillhanda vid sista betalningsdatum (en månad efter att anmälan är gjord) förlorar deltagaren platsen, som görs tillgänglig för annan deltagare. När vi mottagit er betalning skickar vi ett bekräftelsemail för att konfirmera anmälan till lägret.

Om en kurs blir fulltalig så sker antagning i turordning efter anmälningsavgiftens registreringsdatum och tid. Anmäl därför syskon, kamrater dyl. vid samma tillfälle för att försäkra er om att dessa får plats tillsammans.

Om ni av någon anledning vill ha en faktura uppdelad kontakta oss via e-post, kassor@agno.se.

Lägerdokument

Ungefär en månad innan lägret lägerdokument såsom packlista och tider att skickas ut via en maillista.

Uppdatera uppgifter i anmälan

Vill ni uppdatera era uppgifter kan ni enkelt göra det via mailet som skickats till er e-post vid anmälningstillfället.

Ni kan när som helst kontakta oss för att få hjälp eller anmäla problem.

Vad ingår i kursavgiften?

Kursavgiften är heltäckande och inkluderar båttransport till/från Ägnö, kost, logi, utbildningsmaterial m.m under lägerperioden.

För lägret tillkommer normalt endast personliga fickpengar för ett kioskbesök för Fortsättningskurs 2 och Knopar. Olika kurser har olika kursavgifter enligt vad som anges i informationen om respektive kurs.

Personlig utrustning inkluderas ej i kursavgiften och en utrustningslista med rekommenderad utrustning tillhandahålls efter anmälan. Flytväst finns att låna genom oss.

Allmänna villkor och anmälningsregler, avanmälan

Vi reserverar oss för eventuella fel i beskrivningar samt förbehåller oss rätten till förändringar av kursen utan föregående avisering.

Kursavgiften återbetalas i det fall deltagare försöker anmäla sig till en redan fullbelagd kurs.

För personer som redan påbörjat sin utbildning hos oss tillämpas platsförtur inom vissa perioder.

Om avanmälan sker mer än en månad innan lägrets start betalas kursavgiften tillbaka.

Då mindre än en månad är kvar till lägerstart betalas halva avgiften tillbaka, då administrativa kostnader och planering redan skett.

Vid avanmälan från och med två veckor innan lägerstart kan vi dessvärre inte betala tillbaka kursavgiften.

Inställt läger/kurs Covid-19

Om lägret eller en kurs behöver ställas in på grund av FHMs restriktioner i och med rådande Covid-19/Corona pandemi så betalas kursavgift som är inbetald tillbaka.